Klachten regeling

Niet tevreden? Praat er eerst met ons over.
In onze praktijk vinden wij het belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden bent of als u vindt dat iets beter kan, laat het ons dan weten. U kunt dat doen door onderstaand formulier in te vullen. Als u het bij ons meldt, dan proberen wij samen uw probleem of klacht op te lossen.

Komt u er met ons niet uit: u kunt een klacht indienen bij SKGE
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vul dan het klachtenformulier in op de website van skge.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:

SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven

Geschilleninstantie
Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op skge.
Als u nog vragen heeft aan skge, kunt u bellen naar 088 0229100.

Medische verklaring

Bij de aanvraag van veel voorzieningen, hulpmiddelen, vergoedingen en uitkeringen wordt gevraagd naar uw gezondheidstoestand, naar uw ziekte of uw handicap. Het lijkt dan voor de hand te liggen om naar uw huisarts te gaan om een medische verklaring. Uw huisarts weet immers meestal veel over uw gezondheid of ziekte.
Helaas wordt u dan vaak teleurgesteld door uw huisarts: deze vertelt u dat hij of zij geen medische verklaring mag geven. Hoe gaat u dan verder? De website Verwijswijzer Rotterdam schept hierin duidelijkheid

verwijswijzer.nl/rotterdam/verklaring-van-gezondheid-en-ziekte/